Veel gestelde vragen – Praktijk Sanders – Enschede

Huisartspraktijk J.B. Sanders

Het laatste nieuws over onze praktijk, zoals bijvoorbeeld afwezigheid of vaccinaties vindt u onder het kopje Nieuws of volg ons op facebook!

Verder vindt u op op deze website onder andere alle informatie over onze praktijk en gezondheidsinformatie. Ook kunt u zelf recepten aanvragen, afspraken inplannen of een vraag stellen via onze Patiëntenomgeving. Gebruikt u dit voor het eerst? Doorloop dan de eenmalige registratie door een account aan te maken. Zodra wij uw account hebben gekoppeld aan uw dossier, krijgt u hiervan een bericht en kunt u gebruik maken van de diensten.
Let op i.v.m. het Coronavirus is het tijdelijk niet mogelijk om zelf een afspraak in te plannen.

Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veel gestelde vragen met betrekking tot de website. Mocht uw vraag er niet bij staan kunt u altijd via het contactformulier uw vraag stellen. Dit formulier is alleen bedoeld voor niet medische vragen. Voor medische vragen kunt u contact opnemen via eConsult of kunt u telefonisch contact opnemen.

Waarom moet ik mij registreren/inloggen?

U dient zich eenmalig per persoon te registreren om gebruik te kunnen te maken van de diensten in de patientenomgeving; herhaalrecepten, afspraak inplannen en eConsult. Voor de overige delen van de website heeft u geen inlog nodig. Om te kunnen inloggen dient u zich eenmalig te registreren.

Hoe kan ik een account aanmaken?

U dient u eerst eenmalig te registreren voor het aanmaken van een account; klik rechtsboven in de website op inloggen om naar de patientenomgeving te gaan en een account aan te maken.

Is het mogelijk om voor meerdere accounts hetzelfde mailadres te gebruiken?

Helaas is dit niet mogelijk. De nieuwe website maakt een koppeling ons medisch systeem zoals dat op de praktijk gebruikt wordt. Om in te loggen en gebruik te maken van de diensten op onze patiëntenomgeving
dient u daarom in te loggen met een eigen account gekoppeld aan een uniek mailadres. Op deze manier kan er een unieke gebruiker geïdentificeerd worden en wordt deze direct met de juiste gegevens in ons systeem gekoppeld. Hierdoor kunnen fouten door dossierverwissling worden voorkomen en kunt u zelf op een veilige manier communiceren over uw eigen gegevens met onze praktijk.

Hoe kan ik mijn mailadres wijzigen?

U kunt zelf gemakkelijk uw mailadres wijzigen door op uw gegevens te klikken indien u bent ingelogd. Om u op weg te helpen hebben we stap voor stap beschreven hoe u dit gemakkelijk kunt wijzigen: korte instructie..

Ik kan het registratieproces niet afronden en ontvang een foutmelding bij het registreren, waar kan ik op letten?

Oorzaken waardoor de registratie vaak niet kan worden voltooid zijn de volgende;
–          Met het ingevulde e-mailadres is al een account aangemaakt.
–          De geboortedatum is niet realistisch (ligt in de toekomst). Denkt u aan typfouten.
–          De postcode klopt niet, ook vaak door typfouten.
–          Het wachtwoord is niet goed. Het formulier geeft aan waarom niet in rode letters.
–          Er is geen Man/Vrouw ingevuld.

Kan ik via mijn account een herhaalrecept aanvragen een afspraak inplannen of een vraag via eConsult stellen voor mijn partner of kind?

Om gebruik te maken van eConcult, de receptservice en het inplannen van afspraken dient u in te loggen met account waarvoor u de dienst wil gebruiken. Dit is noodzakelijk omdat er een directe koppeling is met onze medisch systeem. Als u inlogt met u eigen account kunt u bijvoorbeeld medicijnen voor u zelf bestellen. Om medicijnen voor uw partner of kind te bestellen dient u in te loggen met het account van uw partner of kind. Indien u met uw eigen account recepten voor uw partner of kind probeert aan te vragen, komt in ons systeem het recept op uw naam te staan in plaats van uw partner of kind en kunnen wij het recept niet goedkeuren. Ditzelfde geldt voor de andere diensten.

Welke herhaalrecepten kan ik aanvragen?

Het aanvragen van herhaalrecepten is voor uw veiligheid gebonden aan een aantal regels. Zo kunt u alleen chronische medicatie herhalen indien deze nog actueel is. U ziet daarom alleen de medicatie die niet langer dan een jaar geleden is voorgeschreven als te herhalen staan. Tevens ziet u de stofnaam en niet de merknaam staan.

Mijn medicatie is niet zichtbaar bij herhaalmedicatie, wat moet ik nu doen?

Indien de medicatie niet zichtbaar is kan het zijn dat de medicatie te lang geleden is aangevraagd en niet meer actueel is. Meestal moet er dan eerst weer een afspraak gemaakt worden om te beoordelen of dit middel ook nu weer de juiste indicatie heeft. U kunt via de patiëntenomgeving een vraag hierover stellen via eConsult, via de website een afspraak inplannen of telefonisch contact opnemen.

Ik heb geen sessiecode ontvangen, mijn sessiecode is verlopen of geeft een foutmelding, wat kan ik doen?

Wanneer op de website de melding weergeven wordt dat de sessiecode verstuurd is, moet deze ook verstuurd zijn. Het is belangrijk om dit goed in de mail te controleren en er misschien een minuutje of twee op te wachten. Wanneer u het scherm weg klikt en dit opnieuw probeert, komt de verstuurde sessiecode te vervallen. Het is daarom belangrijk om hetzelfde scherm op de website open te laten staan en niet weg te klikken. De sessiecodes zijn slechts eenmalig te gebruiken.